توسعه برند نتوانست به ارتقا حداقل ها کمک کند. برند مادر نيز از تمرکز محدودی برخوردار شده بود و در کنار مباحث مربوط به ارتباطات بازاريابی، شرکت برای چهارمين بار متوالی در اوايل 2004 با افت شديدی در فروش مواجه می گرديد.از مورد فوق چه می فهميم؟ در ابتدا، مشکلات بالقوه ای را به ما نشان می دهد که يک جايگيری کامل برند در پی دارد و دارايی آن را به خطر می اندازد. ايجاد يک موقعيت جديد بدون برخورداری اثرات مثبت پيشين يک دارايی برند در عمل مانند معرفی يک برند جديد است، با اين تفاوت که بواسطه دارايی شناخته شده برند احتمال بروز آشفتگی در بازار وجود خواهد داشت. از جنبه بسط برند، نشان می دهد که توسعه برند به منظور دستيابی به يک بازار گسترده تر هميشه به نتيجه نمی رسد، حتی با يک برند کاملا شناخته شده. به تعبير يک تحليل گر، با فشار آوردن به لبه مُد، برند نيز بسياری از مصرف کنندگان خود را از خود دور می کند. اما آقای جفريز از موضع خود پايين نمی آيد: ‘اگر من مانع آدمها می شوم – قطعا از اين کار خوشحال می شوم’ (برنچ ، 2003). با وجود مشکل دار بودن برند مادر بدليل تمرکز اندک در جايگيری آن، موفقيت در بسط برند آورید، باید از خلاقیتی خاص استفاده کنید.از این رو پس از مصاحبه با کارشناسان Mediabistro's AvantGuild 10 راه برای استفاده تجاری از youtube به دست آمد که توجه شما را به آن جلب میکنم.1 : تخصیص دادن بخشی از استراتژی و مجموعه اهداف و مقاصد رسانه اجتماعی خودتان، به طور خاص به سایت youtube2 : دانلود فایل راهنمای YouTube's Creator Playbook برای دستوراتی که به سیستم داس داده میشود تا تنظیمات ریز شبکه خود را از دست ندهید.3 : صفحهای را برای برند خود ساخته و احساس شخصیتان را درباره شرکتتان در آن بنویسید.4 : ویدئویی را طراحی کنید که برای مخاطبانتان جالب و مورد استفاده باشد. به خاطر داشته باشید این کار عملی است که بسیار مهم و باعث درخشانی کار شما میشود.5 : تمرکز بر روی ساختن 15 ثانیه اول ویدئو بسیار مهم است به طوری که تمام توجه بیننده در این لحظات خرج میشود.6 : آمار بازدید از صفحه خود را به عنوان یک استراتژی برای جذب بینندگان ایجاد کنید.7 : جوایزی را برای بازدیدکنندگان خود از طریق مسابقه پیش بینی کنید.8 : یک نظم و ترتیب خاصی برای سرگرمیهای مخاطبان و پستهای به کار رفته در صفحه خود به کار بزرگ بنویسید.دستورزبان را درست در نوشتههای خود به کار ببرید ومعقول بنویسید.شاید شما در گوش دادن به حرف مشتری عالی کار کرده باشید و 60% سهم گوشدادن شما شده باشد و در صحبت کردن 25% حرف زده باشید.اما نتوانید بنویسید و بعدها بخوانید، در این صورت مشتری راضی نخواهد شد. بسیاری از شرکتها ، برای معرفی خود و محصولاتشان از تبلیغات چاپی در مجلات و روزنامه ها استفاده می کنند.پس از مدتی مشاهده می کنند که فروش ، تفاوت چندانی نمی کند.سپس به این نتیجه می رسند که تبلیغات ، روش مناسبی برای افزایش فروش نیست. ولی مشکل اصلی ، نوع تبلیغی است که آنها استفاده می کنند. طراحی تبلیغات چاپی ، اصول مشخصی دارد که در صورت عدم رعایت آنها نمی توان انتظار فروش مناسبی را داشت.آگهی چاپی خود می تواند هدفهای متفاوتی داشته باشد مثلا معرفی محصول، معرفی شرکت ، یا فروش مستقیم کالا. فرض کنیم هدف آگهی ، فروش مستقیم کالا باشد. بیایید نگاهی کوتاه به اصول مهم برای ساخت اینگونه تبلیغات بیندازیم.هر سازنده تبلیغات حرفه ای ، قبل از شروع کار، نیاز به انجام تحقیقات دارد.در این تحقیقات محصولات مشابهی را که توسط رقیبان ارائه می شوند اين حرکت در يک گروه محصول با شتگ بالا منطقی خواهد بود. اما اگر شتگ پايينی داشته باشد چه؟ آيا دستيابی به سهم بيشتری از يک بازار کوچک که احتمالا رو به رشد نيز نخواهد بود ارزش تلاش را خواهد داشت؟ آيا عرضه يک محصول جديد به رشد شتگ کمک خواهد کرد؟ اگر يک برند از شتب بالايی در يک گروه محصول با شتگ پايين برخوردار باشد چطور؟ در اينصورت احتمالا انگيزه کمی برای توسعه برند وجود خواهد داشت چون در حال حاضر از سهم بالايی برخوردار است.گروه محصولات جديدتر با شتگ پايين ممکن است از پتانسيل رشد برخوردار باشند. در اين صورت استراتژی های بسط برند بايد چگونگی رشد احتمالی گروه محصول را در نظر بگيرند. شتگ های بالا مشخصا فرصت های بيشتری برای توسعه برند مهيا می سازند. چنانچه گروه محصول شناخته شده نباشد اوضاع تغيير می کند. حتی در گروه محصولاتشناخته شده نيز مديران بايد چگونگی تغيير احتمالی بازار خود را مورد توجه قرار دهند. اين بدان معنی است که آنها بايد تغييرات بازار را پيش بينی کنند و با استراتژی های توسعه برند خود ابتکار عمل را بدست بگيرند.مسلم اينکه، هر اتفاقی که برای گروه محصول بيفتد بر چگونگی رويکرد مديران تبلیغ در گوگل به شیوه نوین
[ دوشنبه 8 تير 1394 ] [ 15:44 ] [ Crystal ]