آل و ممتاز خود محتوا تولید کنید؛ اما آیا این اصل امروزه درست است؟ بسیاری از شرکت ها همین شیوه را دنبال می کنند و به همین دلیل حتی اگر محتواهایی عالی و حرفه ای تولید کنند، باز هم چندان مورد استقبال دیگران قرار نمی گیرد. زیرا اگر شما فقط به گروه خاصی از مخاطبان خود توجه داشته باشید و آنها را با پست های پی در پی تغذیه کنید، در واقع چیز قابل توجهی برای گروه های دیگری از مخاطبان احتمالی خود عرضه نکرده اید. من پیشنهاد می کنم شما به جای این که برای گروهی بزرگ تر از کاربران ایده آل خود تولید محتوا کنید، دیگر طیف ها را نیز مد نظر قرار دهید. این امر ترافیک بیشتری را روانه سایت شما می کند. 6. از لینک گرفتن غافل نشوید بازاریابی محتوا امروزه یکی از موثرترین شیوه ها در امر سئو و بهینه سازی سایت ها محسوب می شود. البته این بدان معنا نیست که شیوه بک لینک (back link) دیگر برای سئو اهمیت ندارد. سخن من، تغییر در طرز تفکر است. لینک هایی که در سایت شما کلیک خوری خوبی دارند یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت سئوی سایت محسوب می شوند. لینک گرفتن از یک سایت معتبر، ارزشمند است زیرا از مجموع کاربرانی که بر آن کنید: در بازاریابی محتوا، محور «مخاطب» است نه شما. ضمناً دقت داشته باشید که بازاریابی محتوا، بازاریابی محتوا است و نه فروش یا تبلیغات! معرفی و تبلیغ کالا، کار خوبی است و بخشی از تجارت به شمار می رود ولی به هر حال جای آن در «بازاریابی محتوا» نیست. Blaise Lucey در constantcontact.com می گوید: مطالب تولیدی شما همیشه باید حول و حوش مخاطب چرخ بزند. همواره به یاد داشته باشید که بازاریابی محتوا باید ارزشی برای کاربران خلق کند. شاید شما دوست داشته باشید درباره تصادفی که دیشب در بزرگراه شاهد بوده اید، داستان سرایی کنید و یا شاید هم مایل باشید در مورد مراسم ازدواج همکارتان و غذاهایی که آنجا سرو شده، مطلبی نگارش کنید ولی اینها، چیزی نیست که مردم به دنبال خواندن آنها باشند. کاربران مایلند مطالبی را بخوانند که به دردشان بخورد. بنابراین از خودتان بپرسید که دغدغه، سلیقه و خواست مخاطبان چیست؟ پاسخ را که یافتید، این می شود نقشه راه شما. 4. دیگران را به منابع سرشناس صنعت خود ارجاع دهید ممکن است شما در صنعت خود، یک رهبر بلامنازع و یا مدیر شرکتی قدر قدرت باشید که همه رقایبش را به حاشیه رانده است. اگر هم که در آن همه برنده اند! Marc Purtell در searchenginejournal.com می گوید: هنگامی شما در کمپین بازاریابی محتوا خود به موضوع خاصی اشاره می کنید، خوب است که کاربران را به کارشناسان و یا شرکت هایی که برای آنها شناخته شده هستند، ارجاع دهید تا برخی از مطالب و آموزه ها را از آنها فرا بگیرند. از آن سو، مردم از این که ببینند نام آنها منتشر شده، خرسند می گردند و مایل می شوند که همین محتوا را در سایت خودشان نیز به رایگان منتشر نمایند. همین امر به طور غیرمستقیم تبلیغی برای برند شما فراهم می آورد. 5. برای همه خوانندگان محتوا تهیه کنید دایره کاربران و مخاطبان خود را توسعه دهید. اصولاً علاقه مندی مردم فقط و فقط به یک چیز خلاصه نمی شود. به عنوان مثال حسابداران فقط به موضوعات مربوط به حسابداری علاقه مند نیستند، بلکه چیزها و موضوعات دیگری نیز برای آنها جذاب است. فرض کنیم شما دلال و مشاور خرید و فروش املاک هستید. هنگامی که مردم برای خرید خانه به شما مراجعه می کنند، به جز خود خانه چه فاکتورهای دیگری را نیز در نظر می گیرند؟ کسانی که خانه می خرند، احتمالاً حیوان خانگی هم دارند. خب، حال این سوال پیش می آید: ترين شکل تبليغات است، به اين دليل عمده که فرد نياز ندارد مخاطب هدف را متقاعد سازد، که در بخش درگيری در باره آن صحبت کرديم. نظريه مالونی را در خصوص بی اعتقادی مشکوک به خاطر می آوريد؟ در حقيقت، اصلا مخاطب هدف نياز ندارد که تبليغات را دوست داشته باشد. کليد کار در اينجاست که تبليغات اطلاعاتی ارائه می دهد، شايد حتی بزرگنمايی شده، تا مخاطب هدف را به اين فکر بيندازد که شايد بتواند مشکلش را حل کند يا از بروز آن ممانعت بعمل آورد، پس چرا آن را امتحان نکند؟اين اصلا مهم نيست که تلاش برای ترغيب مخاطب با صراحت انجام شود چون ريسک کمی در امتحان کردن وجود دارد (وود و کوين ، 2003). در سطح با درگيری بالا، وقتی که با محرک های منفی سر و کار داريم، تفاوت قابل توجهی در تاکتيک های خلاق وجود خواهد داشت. در اينجا مخاطب هدف بايد با آنچه که در تبليغات می گويد متقاعد شود. با اينکه ممکن است پيام به خودی خود نتواند به اندازه کافی فرد را برای خريد متقاعد سازد، اما بايد باورپذير بوده و در ايجاد يک تلقی برند مثبت سهم داشته باشد. برای اطمينان از باورپذيری يک پيام، لازم است وعده مزيت داده شد با آنچه که آدم ها در باره
دلیل موفقیت یک برند[ سه شنبه 9 تير 1394 ] [ 1:42 ] [ Crystal ]